Dagbesteding Stichting Sterksaam

Stichting Sterksaam staat voor Samen Sterk zorg verlenen voor mensen met een uitdaging. Op onze zorgboerderij bieden wij persoonlijke begeleiding in werk afgestemd op de wensen, mogelijkheden en interesses van de deelnemer. Hierbij kijken we naar de krachten van de deelnemer en hanteren wij een positieve benadering, met een nadruk op succeservaringen en humor. Wat is jouw kracht? Hoe kunnen we jou helpen om deze krachten nog meer te laten groeien?

Doelgroep

Onze dagbesteding, de Talentenschuur, staat open voor iedereen die het leuk lijkt om op onze boerderij te komen werken. We zijn ervaren in het werken met (verstandelijke) beperking, maar ook psychiatrische of psychologische klachten. Onze deelnemers zijn jong, oud, en alles daar tussenin. De een is graag creatief bezig, de ander is vooral bij de dieren te vinden.

Wat bieden wij aan?

Op een boerderij is altijd iets te doen. Ook denken wij graag out-of-the-box en zal er niet snel iets onmogelijk zijn. Er is een moestuin, dieren, en er is de mogelijkheid voor licht houtbewerking, creativiteit en bakken van taarten etc.

Werkwijze

Bij Stichting Sterksaam werken wij met een persoonlijk ontwikkelingsplan. Zo werken we actief aan het vergroten van de zelfredzaamheid van de deelnemer, om hem een gevoel van autonomie en zelfvertrouwen te geven in het dagelijkse leven. Hierbij wordt er gekeken naar de krachten van de deelnemer, hoe deze kunnen worden ingezet op de boerderij en hoe hij hierin kan groeien.  Als iets nog moeilijk is, wordt gekeken hoe de vaardigheid stap voor stap uitgebreid kan worden. We werken met kleine stappen, om succeservaringen op te doen en zo het vertrouwen in eigen kunnen te vergroten.

Stichting Sterksaam

Heeft nog plaats voor deelnemers dagbesteding. Diverse mogelijkheden zijn:

• Verzorgen dieren
  • Moestuin
  • Lichte houtbewerking
  • Creativiteit
  • Bakken Taarten  etc.

Daarnaast is de stichting op zoek naar vrijwilligers voor diverse mogelijkheden. Stichting beschikt over een eigen 9 persoons bus:

• Chauffeuren van deelnemers op vaste tijden
  • Helpen van deelnemers in de moestuin
  • Helpen van deelnemers met houtbewerking
  • Helpen van deelnemers met creativiteit