De Woning

De bewoners hebben allemaal een eigen ruime kamer, met een wastafel. De bewoner mag deze zelf (meestal samen met ouders of anderen uit zijn netwerk) inrichten en onderhouden. De badkamer wordt gedeeld en er is een gezamenlijke woonkamer en woonkeuken, welke beide ruim zijn opgezet. Ook het buitenterrein is ruim, met een terras en grasweide.

Doelgroep

De woning biedt plaats voor 7 (jong)volwassenen met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische achtergrond. De begeleiding die geboden kan worden varieert van hulp bij de algemene dagelijkse verzorging tot hulp bij ontwikkeling op andere gebieden, zoals sociale vaardigheden. Onze bewoners variëren in het niveau waarop zij functioneren en hun zelfredzaamheid. Bij de huidige samenstelling hebben de meesten van onze bewoners veel ondersteuning nodig bij de verzorging en het invullen van hun dag. In principe sluit onze zorg het best aan bij iemand met een indicatie van VG4, VG5 of VG6. Vanwege de indeling van onze woning en het omliggende terrein is het nodig om mobiel te zijn.

Welke zorg leveren wij

Begeleiding is aanwezig 24 uur per dag, 7 dagen per week. Er is dus altijd iemand om op terug te kunnen vallen. Daarnaast wordt dagbesteding aangeboden in onze mooie schuur, op het terrein van Sterksaam. De dagbesteding is zowel voor bewoners als deelnemers van buitenaf.

Werkwijze

Elke bewoner krijgt een eigen persoonlijk begeleider, die zorg draagt voor een persoonlijk ontwikkelingsplan, met daarin doelen en een begeleidingsplan. Met kleine stappen wordt hiermee gewerkt aan het vergroten van bijvoorbeeld de zelfredzaamheid, waarbij wordt gekeken naar de krachten van de bewoner en hoe hij hierin kan groeien. Als iets nog moeilijk is, wordt gekeken hoe de vaardigheid stap voor stap uitgebreid kan worden. We werken met kleine stappen, om succeservaringen op te doen en zo het vertrouwen in eigen kunnen te vergroten.

Interesse?

De woning is momenteel vol. Wil je op de wachtlijst? Dat kan! Stuur een bericht naar info@stichtingsterksaam.nl, dan nodigen we je uit voor een intakegesprek en kijken we samen of jouw wensen aansluiten bij ons aanbod.